MediaWatch

Europæisk online omsætning overhaler tv

Digital annoncering er nu den største omsætningskanal på det europiske reklamemarked, viser undersøgelse.

Foto: Colourbox

Det, der har været en realitet på det danske marked siden 2007, gælder nu for hele det europæiske reklamemarked, skriver Danske Medier.

Den digitale annonceomsætning i Europa overstiger for første gang omsætningen på tv-reklamer. Det viser en undersøgelse blandt 27 lande, som den internationale organisation IAB har foretaget.

Samlet står den de digitale annoncekategorier for 36 pct. af omsætningen i de 27 lande. Mest fylder søgeord, der udgør knap halvdelen af den digitale omsætning, 47 pct., mens display står for 38 pct.

Ifølge kortlægningen fra IAB er Skandinavien blandt de digitale sværvægtere målt på digital annoncering per indbygger kun overgået af Storbritannien.

Det danske digitale annoncemarked rangerer som det 8. største i rapporten, skriver Danske Medier.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Her er partiernes erhvervspolitik

Manglende arbejdskraft og selskabsskattelettelser vil stå højt på den erhvervspolitiske dagsorden under det kommende folketingsvalg, mener politisk redaktør. Trods udfordringer får erhvervslivet dog næppe megen opmærksomhed under valgkampen. Få overblikket over partiernes erhvervspolitiske ønsker her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs