MediaWatch

Investor: Kampen mod adblocking er forgæves

Medierne bør indlede et kapløb om at være relevant på den lange bane i stedet for at forsøge "at bevare fortiden" ved at kæmpe mod adblocking, skriver techinvestor i debatindlæg.

Foto: Skærmdump jp.dk

Når over 100 millioner bruger adblocking er det på høje tid, at medierne overvejer værdien af deres indhold set med brugerøjne og give forretningsmodellen et eftersyn. Det skriver Rasmus Bjerngaard, techinvestor og tidligere partner i venturefonden Northcap, i et indlæg i Jyllands-Posten.

Rasmus Bjerngaard mener, at medierne i stedet bør indlede et kapløb om at være relevant på den lange bane frem for at forsøge "at bevare fortiden" ved at kæmpe mod adblocking, skriver han.

"Mens den danske avisbranche har kæmpet mod adblockere, har den vendt det blinde øje til den egentlige udfordring fra Facebook, Twitter og Google. De sociale medier udvikler konstant bedre løsninger og overgår allerede aviser (trykte og online sammenlagt) som den foretrukne kilde for dem under 35 år," skriver Rasmus Bjerngaard i Jyllands-Posten.

Han opfordrer medierne til at ansætte folk, der forstår fremtidens teknologidrevne marked.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs