MediaWatch

NYT investerer millioner i international ekspansion

New York Times har afsat mere end 50 mio. dollars til at øge læserskaren på nettet markant uden for USA's grænser.

Koncernen bag New York Times vil investere mere end 50 mio. dollar (ca. 332 mio. kr.) over de næste tre år for at nå langt flere internationale læsere online og øge indtægterne uden for USA. Det skriver New York Times.

"Fordi vores digitale dækning stadig er designet og produceret til et hovedsageligt amerikansk publikum, er vi ikke kommet i nærheden af at realisere vores potentiale for at tiltrække læsere uden for vores hjemmemarked," lyder begrundelsen fra ledelsen i et notat til medarbejderne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs