MediaWatch

Jubii-direktør stopper

Efter to år rykker adm. direktør for Jubii, Martin Schradieck, til nyt job. Ny ledelse er foreløbig fundet internt i Nordjyske Medier.

Jubii får ny ledelse, oplyser Nordjyske Medier i en pressemeddelelse.

Efter to år som adm. direktør og i alt seks år i virksomheden stopper Martin Schradieck som direktør for Jubii, der blev opkøbt af Nordjyske Medier i slutningen af 2013.

“Jeg er meget tilfreds med de resultater, der er opnået i Jubii. Det har været fantastisk spændende og lærerigt,” siger Martin Schradieck, der skifter til det amerikanske Gravity4, hvor han skal stå i spidsen for det europæiske salg af digitale markedsføringsløsninger.

Ledelsen af Jubii overtages indtil videre af Nordjyskes forretningsdirektør Claus Hovge Andersen sammen med chefen for digital forretningsudvikling, Kenneth Andersen.

”Vi har været glade for samarbejdet med Martin Schradieck, som udover den salgsmæssige del har tilført os digitale kompetencer,” siger Claus Hovge Andersen i meddelelsen.

Jubii blev etableret i 1995 som en af de første danske søgeportaler. Efter Nordjyske Mediers overtagelse blev sitet sidste år relanceret som et nyhedssite bl.a. med indhold fra udgivelserne i det tidligere JSL Media, der i dag også er under Nordjyske Mediers vinger. Jubiis primære forretning er i dag baseret på selskabets annoncenetværk og håndteringen af annoncesalg en lang række sites.

Jubii kom sidste år ud med en omsætning på 38 mio. kr. og et årsresultat på 5,5 mio. kr.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs