MediaWatch

Yahoo sætter deadline for bejlere 11. april

Verizon, Microsoft og Time Inc. menes at være blandt mulige købere af Yahoos kerneforretning.

Foto: Julie Jacobson/Polfoto/AP/Arkiv

Yahoo har givet potentielle bejlere frem til 11. april til at afgive indledende bud på selskabets kerneforretning og asiatiske aktiver, herunder Yahoos andel af Alibaba.

Det skriver Wall Street Journal.

I et brev til potentielle købere anmoder Yahoos rådgivere om bud, der gerne skal udspecificere hvilken del af Yahoo, interessen drejer sig om, samt hvor meget de er villige til at betale. Brevet er første forsøg på at begrænse listen over mulige købere til selskabets web-forretning fra de nuværende godt 40 bejlere.

Værdien af Yahoos kerneforretning er svær at spå om, da selskabets markedsværdi på 33 mia. dollar, godt 220 mia. kr., i høj grad er bundet op på ejerandele i Alibaba og Yahoo Japan, skriver Wall Street Journal.

På listen står blandt andet Verizon, Microsoft og Time Inc., samt kapitalfonde som TPG og KKR & Co. Microsoft har også angiveligt diskuteret muligheden med kapitalfonde, som kunne tænkes at bidrage til opkøbet.

Yahoo håber angiveligt at få salget på plads inden selskabets generalforsamling til sommer, hvor aktionærerne muligvis skal stemme om, hvorvidt firmaets ledelse skal udskiftes med en ny udpeget af den aktivistiske investor, Starboard Value.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs