MediaWatch

Tysk tv-kæmpe køber videoannoncering-platform

Videoannoncering-platform, der også opererer i Danmark, er blevet solgt til tysk selskab for næsten 350 mio. kr.

Videoannoncering-platformen Smartclip, der bl.a. opererer på det danske marked, er blevet købt af den tyske tv-kæmpe RTL. Det skriver Smartclip i en pressemeddelelse.

RTL har købt 93,75 pct. af aktierne i Smartclip for 46,9 mio. euro, svarende til næsten 350 mio. kr. Handlen omfatter Smartclips afdelinger i Skandinavien, Holland, Tyskland og Italien, mens aktiviteterne i Spanien og Latinamerika ikke er en del af aftalen.

Smartclip sælger og distribuerer videoannoncer for 700 publicister verden over. I Sverige er selskabet den tredjestørste aktør efter Youtube og Facebook.

"Købet af Smartclip styrker vores position som en stort salgshus inden for videoannoncer markant," udtaler Anke Schäferkordt, adm. direktør for Mediengruppe RTL Deutschland.

Hos Smartclip ser man frem til at få RTL som ejer.

“Mediengruppe RTL Deutschland er helt klart en partner efter vores smag – og vi ser ser frem til i fællesskab at udvikle markedet for salg af online videoannoncering med innovative løsninger og services," udtaler Jean-Pierre Fumagalli, adm. direktør i Smartclip.

Handlen kræver godkendelse af de tyske myndigheder.

Forsiden lige nu

Weekendavisen skal have ny formand

De seneste ledelsesskift i Berlingske Media giver også udskiftninger i flere af koncernens selskabers bestyrelser, herunder Weekendavisens.

Nye Borgerlige på vej med eget medie

I rækken af politiske partier, der selv laver medieproduktioner, barsler Nye Borgerlige med et digitalt medietiltag, der skal i luften inden næste valg.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere