MediaWatch

Investor: Zetland kravler ud af elfensbenstårnet

Én af de private investorer bag Zetland kalder folkene bag mediet "tossede idealister" og lægger vægt på, at Zetland beder læserne om input.

Lea Korsgaard og Hakon Mosbech, Zetland.

8 mio. kr. af midlerne bag det relancerede Zetland, der gik i luften i mandags, kommer fra private investorer. Ditlev Bredahl tegner sig for 4,5 mio. kr. og fortæller i et interview med Berlingske om sin medieinvestering.

Han kalder folkene bag Zetland for "tossede idealister, der faktisk kan eksekvere". Ditlev Bredahl betoner også, at Zetland lægger op til, at brugerne skal bidrage og inspirere til indholdet.

"Zetland har en umådelig respekt for læserne. De går ud fra, at læserne ved mindst lige så meget om emnerne, som de gør. Udgangspunktet er at spørge læserne om input. De kravler ud af elfensbentårnet, som mange gamle medier befinder sig i, og møder læserne med en upåtagethed. Det er sgu da fedt," siger Ditlev Bredahl til Berlingske.

Ditlev Bredahl er til daglig adm. direktør i softwareselskabet Onapp, som han også selv stiftede.

Ud over midlerne fra private investorer har Zetland modtaget 4 mio. kr. i mediestøtte og hentet 534.000 kr. i en crowdfunding-kampagne.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Facebook vil prioritere "troværdige" nyheder

Medlemsundersøgelser skal luge ud i falske nyheder og få lokale medier til at fylde mere i Facebooks feed. Samlet set skal mængden af nyheder dog fortsat reduceres med en femtedel.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere