MediaWatch

Medie: Snapchat flirter med shoppingannoncer

Shopping bliver formentlig en mere integreret del af det sociale medie, når Snapchat ifølge medie lancerer et nyt annonceformat.

Snapchat har planer om at lancere annoncer, som tillader annoncører at linke til deres egne hjemmesider, skriver Digiday.

Ifølge Digiday indikerer det, at shopping formentlig bliver en mere integreret del af det sociale medie, idet annoncetypen særligt er en fordel for annoncører inden for e-handel.

"Alle inden for detailhandel, specielt dem med et ungt publikum, forsøger at gøre noget nyt digitalt, og Snapchat er i en ret fordelagtig position," siger Scott Symonds, direktør for medier i det digitale bureau AKAQ, til Digiday.

Premieren på de nye annoncer bliver formentlig i slutningen af andet kvartal eller i begyndelsen af tredje kvartal, skriver Digiday. Snapchat har ikke ønsket at kommentere planerne.

Mere fra MediaWatch

TV 2 afviser blankt kritik fra Danske Filminstruktører om svigt af dansk film

Dansk Film bliver ikke ladt i stikken af tv-stationerne efter deres filmforpligtelse er afskaffet, siger TV 2's fiktionschef, der går i rette med Danske Filminstruktørers kritik af bl.a. mindre og manglende risikovillig støtte fra DR og TV 2 til dansk film. Samlet er pengene til dansk film ikke blevet mindre, siger hun.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kristeligt Dagblads mangeårige chefredaktør takker af, Radio- og tv-nævnet undrer sig over Radio4's lyttertal, og JP/Politikens Hus har offentliggjort bedste regnskab i årevis. Hop med på denne uges catch-up med de vigtigste historier i ugen, der er gået.

Medier nyder godt af nedlagt strejkekasse

JP/Politikens Hus skal have modtaget et tocifret millionbeløb fra Danske Mediers kasse, der blev nedlagt i 2021, da arbejdsgiverforeningen blev en del af Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs