MediaWatch

Ekstra Bladet misbrugt i falsk artikel om digter

Avisen er i gang med at undersøge, hvem der står bag Ekstra Bladet-lignende artikel, hvor Yahya Hassan fejlagtigt hævdes dræbt.

Foto: Jacob Ehrbahn/Polfoto/Arkiv

Ekstra Bladet tager skarpt afstand fra en falsk artikel, hvor digteren og debattøren Yahya Hassen fejlagtigt hævdes dræbt, skriver Journalisten.

Artiklen ligner en fra Ekstra Bladet og er udgivet på adressen ekstrabladet.co, der minder om Ekstra Bladets ekstrabladet.dk. Artiklen er blevet flittigt delt på de sociale medier.

"Vi har intet med den at gøre. Jeg synes, det er ubehageligt. Folk tror jo, det er os. Det er et angreb på Ekstra Bladets troværdighed," siger Karen Bro, chefredaktør på Ekstra Bladet, til Journalisten.

Den falske artikel har fået Ektra Bladet til at udsende en nyhed, hvori avisen fastslår, at den intet har med artiklen at gøre. Til Journalisten siger Karen Bro, at Ekstra Bladet er i gang med at undersøge, hvem der står bag den falske artikel, og at Ekstra Bladet tager sagen meget alvorligt.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs