MediaWatch

Samsung lancerer adblocker til mobilbrugere

Samsung ruller adblock-funktion ud i browseren hos 50 mio. mobilbrugere.

Samsung følger nu i fodsporene på Apple og tilbyder sine brugere en adblock-funktion i browseren på selskabets mobiltelefoner. Det skriver det amerikanske medie The Next Web.

Muligheden for at blokere for reklamer gælder for brugerne af Samsungs egen browser på telefoner med Android 5.0-styresystemet, også kendt som Lollipop.

Funktionen blev lanceret i går, og ifølge The Next Web er der op imod 50 mio. brugere, som fremover kan browse på deres Samsung-mobiler uden at blive forstyrret af annoncer på skærmen.

Adblock-funktionen fungerer kun i Samsungs egen browser på Android-systemet og ikke i f.eks. Google Chrome.

Apple skabte røre, da selskabet sidste år i forbindelse med opdateringen til IOS9-styresystemet gjorde det muligt at installere plugins, som blokerer for annoncer på Apples iPhones.

Det skabte dengang kritik fra medievirksomheder, der bl.a. finansierer driften via online annoncesalg.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs