MediaWatch

Viral topliste 2015: Dagens.dk og TV 2 Nyhederne i front

Dagens.dk og TV 2 Nyhederne dominerede viralt ugebarometer i 2015, men også Familie Journal blandede sig på listen.

Ti uger med den mest delte, anbefalede og kommenterede opslag på Facebook gjorde Dagens.dk til en viral topscorer i 2015.

Det fremgår af en opgørelse fra forskningsprojektet De Virale Nyheder, der udspringer af Syddansk Universitet og bestyres af lektor ved SDU Filip Wallberg.

Toppen domineres af Dagens.dk med 10 uger, efterfulgt at TV 2 Nyhederne, der i otte uger slog den historie op på Facebook, der gav mest gennemslag viralt blandt brugerne i form af delinger, likes og kommentarer.

På de efterfølgende pladser kommer BT, der lå højest i fem af årets uger, det samme antal som DR Nyheder. Tælles alle DR's opslag med fra husets forskellige afdelinger og kanaler ligger huset dog samlet højere i billedet med ni uger med den virale opdatering.

Med på den øverste del af listen er også Allers ugeblad Familie Journal, der i fire uger leverede det mest virale opslag. Derudover stod ugebladet Søndag for en uge, men generelt er det nyhedsmedierne, der over hele året præger. Ud over BT, TV 2 Nyheder og DR Nyheder, tegnede Metroxpress og Berlingske sig hver for to uger, mens Ekstra Bladet, JP, Information, TV 2 Fyn og Radio24syv hver "vandt" en uge.

Se hele listen med de 52 opslag, der fik flest kommentarer, likes eller delinger i 2015, her.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs