MediaWatch

Dansk Udgivernetværk henter ny direktør fra Jubii

Afgående direktør for JP/Politikens datadrevne annoncenetværk, DUN, er fundet på Jubii.

Dansk Udgivernetværk (DUN), der er ejet af JP/Politikens Hus, skifter direktør fra det nye år.

Efter et år på posten rykker Troels Engstrøm Nielsen videre til Politiken, hvor han netop er blevet udnævnt til ny annoncedirektør.

"Muligheden for at blive en del af Politiken og videreføre arbejdet med at udvikle annonceforretningen og ikke mindst forløse det digitale potentiale har været et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til. Politiken står for mig som et af Danmarks førende brands, hvad angår kvalitetsjournalistik og indhold både i den trykte avis såvel som på den digitale platform,” siger Troels Engstrøm Nielsen, der kom til DUN fra Fynske Medier i januar i år, i en meddelelse.

Ny direktør for bannerbørsen bliver Allan Olesen, der siden oktober har været COO på Jubii. Før da havde Allan Olesen sin faste gang på Berlingske Media, hvor han stod i spidsen for den digitale kommercielle forretningsudvikling.

Nu får han til opgave at videreudvikle DUN på det voksende marked for automatiseret annoncesalg. DUN's netværk og partnerkreds tæller bl.a. Børsen, Jysk Fynske Medier og Sjællandske Medier foruden medierne i JP/Politikens Hus.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs