MediaWatch

Berlingske lukker viralsite

Viralsite i Berlingske Media lukker som led i ny strategi. Fokus rettes mod kerneforretningen.

Foto: Screenshot fra Bite.dk.

Nyhederne strømmer ud fra Berlingske Media i dag. Én af dem er, at Berlingske har valgt at lukke viralsitet Bite, oplyser mediekoncernen i en pressemeddelelse.

Ud over Bite trækker Berlingske også stikket på samarbejdet om businessstof med TV 2, herunder den planlagte business-tv-kanal, der skulle være gået i luften i begyndelsen af det nye år.

Desuden lukkes Berlingske Nyhedsbureau i koncernen og overdrages til Ritzau. Otte medarbejdere følger med over i det nye ejerskab.

Fokus på tre brands

Baggrunden for de lukkede aktivitet er, at fokus skal rettes mod de tre kernebrands i koncernen: Berlingske, BT og Weekendavisen.

"Når vi skal fokusere fuldt ud på Berlingske, BT og Weekendavisen kræver det også nogle velovervejede strategiske fravalg. Det betyder, at vi stopper med eller skruer ned for nogle aktiviteter, og sælger andre. Der er dog også ting vi fortsætter med at drive, fordi der er synergier med vores kerneforretning, eller simpelthen fordi de er en rigtig god forretning," siger konstitueret koncernchef Bjarne Munck i pressemeddelelsen.

I forbindelse med strategiskiftet skal der afskediges 64 medarbejdere. Det er endnu uvist, hvor afskedigelserne rammer. Kl. 13 er der indkaldt til møder i de forskellige forrretningsområder i Berlingske Media.

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs