MediaWatch

Disney lancerer Netflix-konkurrent

Disney lancerer sin egen streamingtjeneste i næste måned og derefter i det meste af Europa. Medieproducenter vil i stigende grad gå uden om distributørerne, vurderer topchef Bob Iger.

Der er snart timevis af tegnefilm på vej til britiske børn og barnlige sjæle med en laptop, iPad eller et smart tv.

Financial Times skriver, at Disney lancerer sin egen streamingtjeneste, DisneyLife, i Storbritannien i næste måned. Dermed følger selskabet i fodsporet på andre mediekoncerner, der har søsat deres egne tjenester for at tage kampen op mod Netflix.

Men i modsætningen til konkurrenterne vil Disneys tjeneste også tilbyde bøger og musikken fra film som Lion King, Toy Story og Junglebogen.

DisneyLife kommer til at koste 9,99 pund om måneden og bliver lanceret i Frankrig, Spanien, Italien og Tyskland i løbet af året, mens der endnu ikke er lagt planer for Skandinavien.

Bob Iger, topchef i Disney, fortæller til Financial Times, at medieproducenter i fremtiden vil gå uden om distributøren og selv levere indholdet til kunderne.

"Vi ser flere og flere muligheder for at nå forbrugerne direkte og ikke igennem mellemmænd, og vi ser samtidig, at forbrugerne vil have produktet på forskellige måder," siger han.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs