MediaWatch

NYT går sammen med Google om virtual reality

New York Times sender i samarbejde med Google over 1 mio. virtual reality-fremvisere ud til abonnenterne.

Sådan ser et Google Cardboard ud i funktion | Foto: Andy Kropa/AP/Polfoto/Arkiv

7. november får abonnenter på New York Times andet end avisen leveret i postkassen. På den dato følger nemlig også en virtual reality-fremviser fra Google med, oplyser New York Times.

Fremviseren, som går under navnet Google Cardboard, er lavet af pap, og linser i aggregatet gør, at brugerne får en virtual reality-oplevelse, når de kombinerer den med en smartphone. Til lejligheden har New York Times produceret særligt designet journalistik i form af filmen "The Displaced", der handler om børn, der bliver fordrevet fra deres hjem på grund af krig.

"Styrken ved virtual reality er, at det giver seeren en unik følelse af empatisk forbindelse med folk og begivenheder," siger Jake Silverstein, redaktør på New York Times Magazine.

Ud over printabonnenterne vil også nogle digitale abonnenter få mulighed for at erhverve sig et Google Cardboard.

Mere fra MediaWatch

Corydon: Vi har givet advokaterne frie hænder

Børsen igangsætter advokatundersøgelse efter mistanke om mulig snyd med statens corona-hjælpepakke. Ifølge topchef Bjarne Corydon kan det mulige urene trav have været tungen på vægtskålen, som afgjorde, at Børsen fik en større andel af tabet kompenseret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs