MediaWatch

NYT går sammen med Google om virtual reality

New York Times sender i samarbejde med Google over 1 mio. virtual reality-fremvisere ud til abonnenterne.

Sådan ser et Google Cardboard ud i funktion | Foto: Andy Kropa/AP/Polfoto/Arkiv

7. november får abonnenter på New York Times andet end avisen leveret i postkassen. På den dato følger nemlig også en virtual reality-fremviser fra Google med, oplyser New York Times.

Fremviseren, som går under navnet Google Cardboard, er lavet af pap, og linser i aggregatet gør, at brugerne får en virtual reality-oplevelse, når de kombinerer den med en smartphone. Til lejligheden har New York Times produceret særligt designet journalistik i form af filmen "The Displaced", der handler om børn, der bliver fordrevet fra deres hjem på grund af krig.

"Styrken ved virtual reality er, at det giver seeren en unik følelse af empatisk forbindelse med folk og begivenheder," siger Jake Silverstein, redaktør på New York Times Magazine.

Ud over printabonnenterne vil også nogle digitale abonnenter få mulighed for at erhverve sig et Google Cardboard.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs