MediaWatch

Nordisk Film vil skabe digital milliardforretning i "Silicon-Valby"

Et nyt digitalt væksthus, som går under øgenavnet "Silicon-Valby", skal være med til at indfri målet om en fordobling af Nordisk Films digitale omsætning.

Foto: Egmont

Nordisk Film vil fordoble den nuværende digitale omsætning på en halv milliard kroner. For at nå dertil samler det Egmont-ejede selskab de digitale forretningsområder i Valby, skriver Finans.

Officielt kalder Nordisk Film den nye forretningsdel NF Direct. Den får til huse i Valby, hvor Nordisk Film bygger det, det kalder "et digitalt væksthus", som skal samle omkring 100 medarbejdere.

"Vi har en række stærke film i produktion, og biograferne ser ud til at få det bedste år i nyere tid. Alligevel tror vi, at vi skal have endnu flere digitale forretninger for at stå stærkt i fremtidens medie- og underholdningsmarked," siger Nordisk Films adm. direktør Allan Mathson Hansen til Finans.

I Nordisk Film har det nye digitale væksthus fået øgenavnet "Silicon-Valby". Direktør for NF Dircet bliver Christian Folden Lund, der er digital direktør i Nordisk Film. Filmkanaler, gavekort og billetter bliver de tre forretningsområder, som NF Direct vil fokusere på.

Byggeriet af det nye væksthus vil stå klar i begyndelsen af 2016.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs