Ny digital direktør i JP/Politikens Hus

Det meddeler koncernen i en pressemeddelelse.
Søren Svendsen, 49 år, indtræder 1. september i koncerndirektionen i JP/Politikens Hus, der dermed udvides med et medlem, i den nyoprettede stilling.
Søren Svendsen har siden 2002 haft ansvaret for Ekstra Bladets digitale aktiviter som digital direktør for avisen.
”JP/Politikens Hus har en klar, strategisk målsætning om at udbygge positionen som Danmarks førende digitale mediehus. Med Søren Svendsen i koncerndirektionen øger vi vores digitale eksekveringskraft betragteligt og dermed også evnen til at realisere vore høje, digitale ambitioner," siger adm. direktør for JP/Politikens Hus, Stig Kirk Ørskov, i meddelelsen.
"Kombinationen af en stærk kommerciel baggrund, en udpræget teknologiforståelse og betydelig erfaring med digital forretningsudvikling gør Søren Svendsen skræddersyet til stillingen. At han samtidig har fejret 25 års jubilæum i koncernen, gør det kun til en endnu større fornøjelse at byde ham velkommen til den nye rolle som digital direktør,” siger Stig Kirk Ørskov.
Skal videreudvikle kundedata
En af hovedopgaverne for den nye koncerndirektør bliver videreudvikling af koncernens kundedata, for at løfte JP/Politikens Hus målsætning om at være Danmarks førende mediehus, målt på registrerede kunder og datakvalitet, fremgår det.
Samtidig bliver Søren Svendsen central i koncernens fortsatte udvikling af digitale abonnementsmodeller og mobile udgivelser.
”JP/Politikens Hus har allerede i dag en enestående digital position, og vores ambitioner rækker endnu længere. Det er en stor glæde at få det overordnede ansvar for at implementere vores digitale strategi. Vores forretninger er allerede langt, og det bliver en fornøjelse at bidrage til deres udvikling og sikre en stærk koordinering af forretningernes indsatser,” siger Søren Svendsen i meddelelsen.
EB-afløser ventes klar til efteråret
Med stillingen som digital direktør får Søren Svendsen det overordnede ansvar for koncernens digitale udvikling og eksekvering, herunder den digitale transformation af produkterne og de systemer, der understøtter dem, og således også det overordnede ansvar for koncernens it-afdeling.
Hans afløser på Ekstra Bladet ventes udpeget i løbet af efteråret.
Direktionen i JP/Politikens Hus består herefter af administrerende direktør Stig Kirk Ørskov, koncernøkonomidirektør Henrik Schjerbeck, koncerndirektør Dorthe Bjerregaard-Knudsen samt digital direktør Søren Svendsen.
Relaterede artikler:
JP/Politikens Hus på vej med tilbudskoncept
For abonnenter
JP/Politikens Hus har hævet udbyttet til ejerne
For abonnenter