MediaWatch

Maymann skal indfri mål om halv milliard brugere

Den tidligere danske chef for Huffington Post skal nå ambitiøst mål for AOL's streamingtjeneste.

Foto: PR

Som chef for consumer brands i medievirksomheden AOL bliver en af danske Jimmy Maymanns opgaver at udvide brugerbasen fra de nuværende 300 mio. brugere til mindst 500 mio., skriver Børsen.

"I kraft af Huffington Posts allerede eksisterende store egenproduktion af videobaseret nyhedsindhold vil allerede fra starten kunne tilbyde kunderne en type af indhold, de konkurrerende tjenester ikke har," siger Jimmy Maymann til Børsen.

Troen på målsætningen finder Jimmy Maymann bla. i, at de traditionelle broadcastere er begyndt at vise svaghedstegn. Han fremhæver, at Walt Disney Company forleden offentliggjorde at brugen af sportskanalen ESPN er faldet 9 pct.

Foruden at stå i spidsen for alle AOL's forbrugerrettede aktiviteter får Jimmy Maymann også ansvaret for streamingtjenesten 'Go 90'.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs