MediaWatch

Mediechefer: Ingen garanti mod kopiering på viral-sites

Chefredaktørerne bag tre af de danske viralsider, der henter størstedelen af indholdet fra udenlandske medier, kan ikke garantere, at der ikke finder kopiering sted, ligesom det er set i Norge.

Skærmdump fra Egmonts viral-site Superlike

I sidste uge lukkede og slukkede den norske erhvervsavis Dagens Næringsliv viral-sitet Bisbuzz efter kun ni måneder. Lukningen fulgte kort efter, at det norske fagblad journalisten.no havde afsløret, at Bisbuzz havde bragt flere artikler kopieret fra internationale medier.

Ifølge det norske firma Medialounge, der har gravet eksemplerne fra Bisbuzz frem, som journalisten.no omtalte, er eksemplet ikke enestående. Som MediaWatch skrev i går, har Medialounge igennem to måneder tjekket indholdet på et udvalg af skandinaviske viral-sider og fundet eksempler på copyrigt-brud bredt på de sites, de har kigget på.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs