MediaWatch

Mindre mandehørm på Vice fra på mandag

Ungdomsmediet Vice lancerer det varslede nye kvindeorienterede medie.

På mandag går Vice i luften med Broadly. Det er et univers rettet mod kvinder og lanceres af multi-platform ungdomsmediet Vice.

Medieselskabet udvider således det redaktionelle udbud med Broadly, som er et journalistisk univers med videoindhold, som skal trække flere kvindelige seere til.

Kanalen vil dække aktuelle nyheder og temaer inden for politik, kultur, livsstil, tilsat sex og mode.

"Der er en fantastisk gruppe stærke, dedikerede kvinder hos Vice, der har bygget et nyt, specielt rum, hvori de vil fortælle de historier, der har betydning for unge kvinder," siger Eddy Moretti, Vice’s Chief Creative Officer i en pressemeddelelse.

"På Broadly vil kvinder tale i deres egen tone om alle de emner, der interesserer dem," sagde Vice-topchef Shanon Kelley, der tegner projektet, under MIPtv i april.

MIPtv: Vice skruer ned for mandehørmen 

Der er ikke planlagt et dansk islæt på Broadly, oplyser Vice Danmark.

Et af Broadlys programmer bliver "A Day in the Life", som viser kvinders karriereforløb, lige fra tyrefægteren til  ballerinaen, men et andet "Style and Error" er et modeprogram, der satser på jordnær behandling af top-modeverdenen.

I en udsendt trailer med video appetitvækkere ses blandt andet en by i Kenya, der udelukkende er beboet af kvinder, sex-supermarkeder i Spanien, de sidste lesbiske barer i New York og en fallos-festival i Japan, der finder sted samtidig med, at landet forbyder "vagina kunst".

Vice omfavner nye annoncestrømme

Vice vil være førende om tre år 

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs