MediaWatch

Salget af Apple Watch taber fart

Siden lanceringen er salget af Apples nye satsning styrtdykket. Samtidig foretrækker kunderne den billige model af uret.

Foto: ERIC RISBERG/AP/POLFOTO

Efter at Apples nye satsning Apple Watch blev flået ned fra hylderne, da uret blev lanceret i april, er salget de seneste måneder styrtdykket, anslår analysefirmaet Slice Intelligence ifølge Finans.

Siden lanceringen i april, hvor Apple solgte 200.000 ure om ugen, er salget faldet med 90 pct, og i dag sælger Apple nu færre end 20.000 og nogle dage under 10.000, lyder det fra Slice Intelligence. Firmaet baserer sine analyser på elektroniske kvitteringer.

Samtidig må Apple notere, at det er sportsmodellen, som er den billigste af de tre modeller af uret, som bliver solgt to ud af tre gange.

Salget af Apple Watch udgør dog endnu kun fire procent af Apples værdi, vurderer den amerikanske virksomhed Trefis, der analyserer aktier og produkters indflydelse på aktiekursen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs