MediaWatch

Prognose: Internettet sætter sig tungt på reklamepengene

Internettet er den største annonceplatform, og næste år vil over halvdelen af annonceindtægterne i Danmark gå til internettet, viser prognose.

De trykte mediers annonceindtægter vil fortsætte med at falde, mens annoncørerne vil kaste deres kærlighed og markedsføringsbudgetter i retning af internettet.

Sådan lyder konklusionen fra mediebureauet Zenithoptimedia, som har forsøgt at kigge i krystalkuglen. Ifølge en prognose vil 58,4 pct. af de danske annonceindtægterne i 2017 ligge online. Det skal ses i forhold til andelen i 2014, som var på 42,9 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

En ny medieaftale kan være på trapperne

Medieordførerne fra stort set alle partier i Folketinget er kaldt til møde uden bagkant onsdag eftermiddag. Med udsigt til sommerferie om få uger spidser de månedlange forhandlinger om en ny medieaftale til. Flere forventer, en aftale kan lande de kommende dage. Men der er stadig uenighed om afgørende spørgsmål, erfarer MediaWatch.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs