MediaWatch

Apples smartwatch går på ny uden om Danmark

Anden lanceringsrunde af Apples smartwatch går udenom Danmark. Det er første gang i flere år, at Danmark ikke er med i en anden runde.

Foto: ERIC RISBERG/AP/POLFOTO

Danske fans af Apples smartwatch Iwatch må væbne sig med tålmodighed. Danmark er nemlig ikke blandt de syv nye lande, hvor Apple fra slutningen af måneden lancerer uret, skriver BT.

I stedet kommer uret nu til Mexico, Italien, Singapore, Syd Korea, Spanien, Schweitz og og Taiwan. Samtidig vil købere også kunne købe urene i Apples egne butikker i de lande, hvor det altså er tilgængeligt. I forvejen er uret lanceret i USA og en række andre lande.

Professor: Smartwatch kan blive journalistikkens femte ben

Ifølge BT er det første gang i de seneste år, at de nordiske lande ikke har været med i anden runde af en Apple-udrulning.

Tech-entusiaster håber, at de såkaldte ’wearables’ – beklædningsdele proppet med teknologi – kan få et gennembrud med det nye Apple Watch. Særligt push-beskeder og mulighed for at tilpasse nyheder til brugeren af urets geografiske placering har været nævnt som en af fordelene for medier ved smart-urene.

Indtil nu har fire medier meldt ud, at de er klar med apps til Apple Watch. Det drejer sig om New York Times, CNN, National Public Radio og ESPN.

Mere fra MediaWatch

Staten skal betale mere til medieområdet i ny medieaftale

Mens der bliver hentet penge i udløbet af 24syvs sendetilladelse og fald i public service-puljen, vil staten øge udgifterne til bl.a. DR, lokalaviser og søgbarheden af DR’s arkiver. Få overblik over økonomien i det nye medieforlig her.

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs