MediaWatch

Instagram satser hårdere på annoncer

Det sociale medie kaster sig nu for alvor ind i kampen om annonceindtægter. Potentiel milliardgevinst venter.

Med over 300 mio. brugere er Instagram lidt af en lækkerbisken for alverdens annoncører. Og nu kan de se frem til at få lettere adgang til Instagram-brugerne.

For halvandet år siden bød Instagram en lille kreds af store brands indenfor som annoncører, men nu går det sociale medie bredere til værks.

Det skriver Finans.dk.

"Vi er glade for at bringe Instagram-annoncer ud til flere annoncører," skriver Instagram på sin officielle blog.

Annoncerne vil indgå som en del af appens almindelige nyheds-feed, og det kan der være store penge i. Ifølge investeringsbanken RBC Capital Markets kan tiltaget sikre Instagram mellem 8 og 14 mia. kr. i ekstraindtægter alene i 2015.

Instagram er ejet af et andet socialt medie, nemlig Facebook, som købte Instagram i 2012 for omkring en halv mia. dollar.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs