
JP/Politikens Hus' jobportal, Jobzonen, vil have del i valgkampen. Derfor lancerer Jobzonen nu online-produktet FV15, som ifølge selskabet kan hjælpe de politiske partier og kampagneorganisationer med målrettet at nå deres vælgere.
"I anledning af valgkampen har vi udviklet et online-produkt, der tager udgangspunkt i Minervamodellen. En model som gør, at man med en stor sikkerhed kan placere folk inden for forskellige farver/segmenter. Vi har allerede oplevet stor efterspørgsel efter produktet, og jeg er sikker på, at det vil tage til under valgkampen," udtaler Henriette Rhod Lassen, adm. direktør i Jobzonen.
Platformen er udviklet med internetvirksomheden Adform og tager afsæt i den velkendte Minervamodel, som inddeler den danske befolkning i fem forskellige livsstilssegmenter med hver sin farve.
Platformen vil især gøre annoncørerne og mediebureauerne i stand til at målrette deres online-markedsføring mere præcist og trækker på Jobzonens eksisterende kendskab om jobsøgenes adfærdsmønstre, skriver Jobzonen.