MediaWatch

Jobzonen blander sig i valgkamp med annonce-produkt

Med et nyt online-produkt til politiske partier, som gør dem i stand til at målrette deres online-­markedsføring mere præcist, vil Jobzonen have del i valgkampen.

JP/Politikens Hus' jobportal, Jobzonen, vil have del i valgkampen. Derfor lancerer Jobzonen nu online-­produktet FV15, som ifølge selskabet kan hjælpe de politiske partier og kampagneorganisationer med målrettet at nå deres vælgere.

"I anledning af valgkampen har vi udviklet et online-­produkt, der tager udgangspunkt i Minervamodellen. En model som gør, at man med en stor sikkerhed kan placere folk inden for forskellige farver/segmenter. Vi har allerede oplevet stor efterspørgsel efter produktet, og jeg er sikker på, at det vil tage til under valgkampen," udtaler Henriette Rhod Lassen, adm. direktør i Jobzonen.

Platformen er udviklet med internetvirksomheden Adform og tager afsæt i den velkendte Minervamodel, som inddeler den danske befolkning i fem forskellige livsstilssegmenter med hver sin farve.

Platformen vil især gøre annoncørerne og mediebureauerne i stand til at målrette deres online-­markedsføring mere præcist og trækker på Jobzonens eksisterende kendskab om jobsøgenes adfærdsmønstre, skriver Jobzonen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs