
Billedbesked-appen Snapchat ønsker at gå i hælene på Facebook og Twitter og blive børnoteret, skriver The Guardian.
På en konference i Californien fortalte Snapchats stifter og topchef Evan Spiegel, at planen er at skaffe flere penge ved at blive børsnoteret, så Snapchat kan bevare sin uafhængighed.
"Vi er nødt til at gå på børsen. Vi har en plan om at gøre det," sagde Evan Spiegel ifølge The Guardian.
På konferencen fortalte Snapchat-stifteren, at næsten 100 mio. personer bruger Snapchat på daglig basis. Senest er Snapchats værdi blevet vurderet til 15 mia. dollar (105 mia. kr.), efter at den kinesiske webgigant Alibaba har investeret 200 mio. dollar (1,4 mia. kr.) i selskabet. Snapchats nuværende værdi er fem gange så høj, som Facebooks bud på selskabet i 2013, som lød på tre mia. dollar.
Evan Spiegel fortalte dog samtidig, at spekulationerne om en mulig social medie-boble nager i Snapchats bevidsthed.
"Folk foretager mere risikable investeringer. Jeg tror, at der kommer en korrektion. Vi ved ikke hvornår, men vi tager det med i vores planer. Hvis jeg kendte det præcis tidspunkt, kunne jeg tjene en masse penge," sagde Evan Spiegel.
Iinvesteringsbanken Goldman Sachs, Alibaba, Yahoo og kapitalfonde har alle investeret i Snapchat.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.