MediaWatch

Lyd giver nyt publikum: Nichemedier satser på lyd efter succes

Weekendavisen udgiver podcast-app efter succes med Lydavisen.dk og er ikke det eneste skrevne medie, der ser potentialet i lydartikler.

Weekendavisen og DenFri oplever stigende antal lyttere til indtalte artikler.

Det er ikke bekvemt at folde Weekendavisen ud i S-toget eller læse blogindlæg på netmediet DenFri, mens man cykler. Måske er der endda nogle, der slet ikke orker at læse nyhedsmedier, men foretrækker at sætte hovedtelefoner for ørerne for at blive oplyst.

Det er nogle af disse overvejelser og erfaringer, der ligger bag medieinitiativer, der supplerer det skrevne ord med det indtalte. Dels for at nå nyt publikum og dels for at få det eksisterende til at blive hængende lidt længere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Egmont: Medieaftalen fastholder uens medievilkår

Den nye medieaftale har en række gode elementer bl.a. med regulering af techgiganter. Men det er ærgerligt, at medieforliget ikke indeholder ligestilling af digitale medier, lyder det fra Nordisk Film.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs