MediaWatch

Spotify åbner video- og podcast-univers

Streamingtjenesten Spotify lancerer video- og podcast i samarbejde med medievirksomheder som Vice, TED og BBC.

Spotify åbner for video og podcast fra blandt andre BBC og Vice. | Foto: Pressefoto/Spotify

For Spotify er det ikke længere nok at konkurrere på musiknumre. Streamingtjenesten åbner for et nyt medieunivers, der gør det til en slags kombineret Youtube og Soundcloud for medieindhold.

Hemmelig kontrakt mellem Spotify og Sony Music afsløret 

Alle brugere kan for eksempel læse nyheder og se videoer fra nyhedsmedier som BBC og Vice, høre foredrag fra TED eller afspille nogle af de podcast, som Spotify har indhentet fra navne som Nerdist og Startup.

”Vi vil gerne give brugerne en rigere og mere intens Spotify-oplevelse,” siger Daniel Ek, grundlægger og adm. direktør i Spotify i en pressemeddelse.

Musik til løbetempo

Spotify præsenterer samtidig en ny løbefunktion, der sørger for at afspille musik, der passer til det tempo, man bevæger fødderne i. I Danmark vil tjenesten 'Spotify Running' i første omgang kun være tilgængelig for brugere med en iOS-smartphone.

Til sommer vil løbetjenesten i Spotify tilmed blive parret med Nike+-appen, meddeler selskabet.

Udvidelsen af Spotify indeholder også en funktion, der vil præsentere hver bruger for en tilpasset startside med et miks af nyheder, musik og video. Tjenesten Now er dog i første omgang kun tilgængelig for brugere med iOS-smartphone i USA, England, Tyskland og Sverige.

"Vores mål er, at Spotify bliver soundtracket til vores allesammens liv ved at tilbyde en verden af underholdning, der kombinerer det bedste udvalg af musik,  podcasts og video til vores brugere," meddeler Daniel Ek.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs