MediaWatch

Knudsen: Nyt Facebook-værktøj ligner åbningstilbud med flag og champagne

Q&A. Berlingske Medias topchef opfordrer kulturministeren til at analysere Facebook og Googles indflydelse på danske mediers fremtid. Her uddyber hun hvorfor.

Under overskriften "Dansk mediepolitik er også Google og Facebook" opfordrede Lisbeth Knudsen i weekenden kulturminister Marianne Jelved (R) til at granske internationale mediegiganters betydning for de danske mediers økonomi, udbredelse og publicistiske rolle. Anledningen var bl.a. Facebook og Googles stigende flirt med mediebranchen - senest med Facebooks lancering af publiceringsværktøjet Instant Articles, som flere højtprofilerede internationale medier som New York Times i øjeblikket tester.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Chefredaktør forlader Gaffa

I oktober stoppede mediets direktør, og nu skal bestyrelsen også finde en ny chefredaktør, da den nuværende fratræder, når kalenderen viser 2023.

Mads Brandstrup: Nej tak til Media Freedom Act

Mediepolitikken er for forskellig på tværs af de europæiske lande til, at en fælles lovgivning giver mening, skriver direktør i Danske Medier i et indlæg, der er en kommentar til EU-kommissionens danske chef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs