MediaWatch

Alliance: Schibsted i ny svensk aviskoncern

Svenska Dagbladet, der er ejet af Schibsted, og lokalaviserne i Mittmedia har indgået en forhåndsaftale om at gå sammen i et nyt svensk medieselskab.

En ny alliance på det svenske avismarked tager form. Den norske mediekoncern Schibsted har sammen med svenske Mittmedia indgået en aftale om at slå sig sammen i et nyt avisselskab, skriver Kampanje.

Koncernen vil omfatte Schibsteds svenske dagblad, Svenska Dagbladet (SvD), og Mittmedias 18 lokale betalingsaviser samt yderligere 10 lokalaviser, som Mittmedia ejer i datterselskabet Promedia.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs