MediaWatch

Top50: Profilmur kostede politiken.dk 100.000 brugere

Relanceringen i marts satte politiken.dk et skridt tilbage i brugertallene for marts, hvor denkorteavis.dk faldt dybt, mens fyens.dk og femina.dk steg.

Foto: Jens Dresling/Polfoto/arkiv

Det var en spektakulær øvelse, der blev fulgt tæt, da politiken.dk i marts ændrede både redaktionelt flow på sitet og den digitale abonnementsstrategi.

Mandag 9. marts blev brugerne mødt med sort skærm og beskeden "Det er er helt sort, hvis du ikke har en profil", der formidlede budskabet om, at de gratis klik-tider var talte.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs