MediaWatch

Nyhedsbureauet Newspaq bliver til Ritzau Fokus

Ritzau dropper Newspaq-brandet for at knytte datterselskabets flow af bl.a. underholdningsstof tættere til hoved nyhedsstrømmen fra Ritzau.

Ritzaus Bureaus datterselskab, Newspaq, skifter navn til Ritzau Fokus.

Newspaq har udviklet sig til at være et specialnyhedsbureau, der leverer særtjenester og skræddersyede nyheder til medier.

"Vi vil gerne binde Fokus tættere på Ritzaus Bureau som datter-bureauet, der servicerer medier og virksomheder med særnyhedstjenester, som ligger uden for den generelle nyhedsstrøm. Med navnet Ritzau Fokus vil vi gerne signalere, at vi fokuserer på særtjenester og emner som for eksempel rejser, underholdning og privatforbrug," siger Sten Blindkilde, direktør i Ritzau Fokus.

Nyhedsbureauet Newspaq er oprindelig født ud af selskabet Infopaq, og siden ejet af A-pressen. Men det blev i april 2012 opkøbt af Ritzau. Senere flyttede Newspaqs redaktion ind hos Ritzaus Bureau i Store Kongensgade i København.

Datterselskaber sender Ritzau i plus 

I de senere år er Newspaqs og Ritzaus Bureaus underholdningstjenester lagt sammen og er i dag vokset fra en håndfuld kunder til at være landets største underholdningstjeneste med et tocifret antal kunder, skriver Ritzau.

Blandt kunderne finder Politiken, Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Avisen.dk, Fynske Medier og Nordjyske Medier. Der leveres også nyhedstjenester til TDC, Microsoft og 3F.

Ritzau

Ritzaus Bureau leverede rekordoverskud i 2014

Ritzau har vendt skuden i kerneforretningen 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs