
Mediemarkedet får i dag adgang til nye data, der giver indsigt i den totale dækning for de danske medier på tværs af desktop, mobil og tablet, skriver Gemius, Danske Medier Research og Kreativitet & Kommunikation i en pressemeddelelse.
Derudover giver de nye data adgang til brugerprofiler på de mobile platforme og dermed det bedst mulige indblik i danskernes medieforbrug på de forskellige platforme.
”I Danske Medier Research er vi meget glade for endeligt at kunne levere en totaldækning for udgivernes internet aktiviteter på tværs af platforme. De opdelte tal har været tilgængelige allerede i 2014, men med de nye data kan vi nu også levere brugerprofiler på de mobile platforme, hvilket vil give en helt anden mulighed for at analysere brugen i dybden”, udtaler Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier Research, i pressemeddelelsen.
Nyt tal afslører mediers samlede digitale styrke
"Vores medlemmer efterspørger digitale mediemålinger, der tages til et nyt niveau. Her er de nye multiplatformmålinger vigtige, fordi de giver ny indsigt i danskernes brug af desktop sammen med de mobile platforme", udtaler direktør i Kreativitet & Kommunikation, Tine Aurvig-Huggenberger
Hos Gemius er man stolte over at kunne præsentere en ny analysemetodik.
"Jeg føler mig overbevist om at disse målinger vil give såvel udgivere som mediekøbere, ny viden som giver værdifuldt input uanset om man arbejder med internettet på strategisk niveau, som siteudvikler eller som køber/sælger,” siger direktør i Gemius, Christian Hjort.