MediaWatch

Annoncer: Mobilen fortsætter spurt

Den digitale annonceomsætning er vokset i alle kategorier i årets tre første kvartaler - procentuelt vokser mobilomsætningen fortsat langt hurtigt, viser annoncestatistik.

Foto: Jens Dresling/Polfoto

Med en vækst på godt 62 pct. har mobilannonceringen fortsat stejl kurs opad, viser tal for annonceomsætningen for 3. kvartal fra Danske Medier Research.

Mobil-annoncering udgør dog stadig en minimal del af omsætningen online. Foreløbig viser tallene fra organisationen en mobilomsætning i årets tre første måneder på 84 mio. kr. - og omsætningen står altså til at runde 100 mio. kr. i år - mod 51,7 mio. i samme periode sidste år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs