MediaWatch

Jobzonen.dk går targeting-vejen

Jobportalen lancerer nyt værktøj, der skal matche jobopslag i bannere bedre med mulige kandidater.

Med værktøjet 'Track & Trace' tager Jobzonen.dk et nyt skridt i arbejdet på at styrke forretningen.

Det skriver jobportalen i en pressemeddelelse.

Værktøjet bygger på targeting-teknologien, der længe har været brugt i online markedsføring for at målrette bannerannoncer til den rette målgruppe blandt brugerne.

Nu vil Jobzonen altså gøre det samme med jobopslag i bannerform, der skal eksponeres mere målrettet over for potentielle ansøgere - bedømt ud fra de data om brugernes adfærd på nettet, som Jobzonen ligger inde med.

Målet er at skabe "højere præcision og relevans, når displayannoncer bruges i rekrutteringssammenhæng," hedder det fra Jesper Kristoffersen, der er salgs- og marketingdirektør for Jobzonen.dk i meddelelsen.

Jobannoncerne målrettes yderligere via samarbejde med bannerbørsen Dansk Udgivernetværk (DUN), der bl.a. står for det automatiserede bannersalg på sites som Eb.dk, Jp.dk, Krak.dk og Pol.dk.

Jobzonen blev før sommerferien overtaget af JP/Politikens Hus, der hidtil har delt ejerskabet med Berlingske Media og TV 2. Efter sommerferien gennemførte portalen en fyringsrunde, der skar 8 ud af 28 stillinger. Samtidig er portalen i gang med at udskifte platformen som et led i den strategi, der skal vende forretningen, der har givet underskud de senere år.

Forsiden lige nu

Tv-status: Discovery og MTG vandt seerandele i 2017

Mediebureau kårer Discovery som "den store vinder i 2017", mens også MTG havde fremgang blandt de 19-50 årige. Omvendt gik TV 2 tilbage i målgruppen, men er stadig størst blandt alle danskere. Få et overblik over styrkeforholdet mellem kanalfamilierne i 2017 her.

Seneste Web & Mobil

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere