MediaWatch

Børsen med på JP/Pol-børs

Bannerbørsen Dansk Udgiver Netværk under JP/Politikens Hus udvider kredsen af samarbejdspartnere med Børsen.

Dagbladet Børsen melder sig under RTB-fanerne (real time bidding) og tilslutter sig JP/Politikens annoncenetværk, Dansk Udgivernetvæk (DUN).

Netværket for automatiseret salg af bannerannoncer blev etableret før jul og dækker i forvejen Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Politiken og Eniro.

"Samarbejdet med Børsen giver Dansk Udgivernetværk en suveræn markedsposition over for den attraktive erhvervsmålgruppe. Vi har store forventninger til samarbejdet og den værdi, som Børsen tilfører annoncørerne", siger Martin Jensen, netværkschef i DUN i en pressemeddelelse.

Med Borsen.dk har Dansk Udgivernetværk ifølge meddelelsen kontakt til 2.750.000 danske brugere hver måned, svarende til en samlet reach på 61 pct.

Automatiseret annoncesalg er et af de hurtigst voksende digitale annoncemarkeder - og det er baggrunden for, at Børsen er hoppet med på vognen:

”Vi forventer, at samarbejdet med Dansk Udgivernetværk sikrer os en andel af markedet for automatiseret annonceindkøb i Danmark,” siger Martin Beuschau, online salgschef hos Børsen i meddelelsen. Han fremhæver samtidig, at argumentet for valget af DUN har været, at avisen her bedst kan bevare kontrol over trafik- og brugerdata.

Krak.dk går på JP/Pols bannerbørs

JP/Pol går i luften med bannerbørs

Forsiden lige nu

Tv-status: Discovery og MTG vandt seerandele i 2017

Mediebureau kårer Discovery som "den store vinder i 2017", mens også MTG havde fremgang blandt de 19-50 årige. Omvendt gik TV 2 tilbage i målgruppen, men er stadig størst blandt alle danskere. Få et overblik over styrkeforholdet mellem kanalfamilierne i 2017 her.

Seneste Web & Mobil

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere