MediaWatch

3 satser på data - gør tale gratis

Streaming over mobilen bliver så stort, at 3 gør taletiden gratis - data er det nye sort, der skal tegne forretningen.

Teleselskabet 3 lancerer fri taletid, skriver Berlingske, og rykker dermed teleforretningen ind i en ny tid, hvor tale er sølv - og data det nye guld.

"Vi gør det, fordi vi mener, at det i fremtiden bliver data, man skal differentiere sig på, mens voice (taletid, red.) blot vil være en hygiejnefaktor. Vi ser det som en fremtidssikring af vores abonnementer, så de bliver relevante i forhold til, hvordan folks adfærd vil ændre sig de kommende år," siger adm. direktør for 3, Morten Christiansen til Berlingske.

3 forudser, at streaming og andet datakrævende trafik på mobilen vil eksplodere yderligere de kommende år - vi har altså kun set begyndelsen. 

"De næste par år vil der være flere og flere, der overskrider de datagrænser, de har købt med abonnementet, hvilket blandt andet skyldes, at streaming af musik og film fra nettet vil eksplodere. Derfor mener vi også, at tale bare skal være noget, man får med i en større pakke," siger Morten Christiansen.

Også mediehusene oplever mobiltrafikkens stormstyrke-vækst. Ekstra Bladets chefredaktør Poul Madsen vurderede således for nylig, at mobiltrafikken vil overgå desktoptrafikken på Ekstrabladet.dk inden for et år.

Ekstra Bladet krydser digitalt fikspunkt

Mobilpung skal revolutionere online betaling

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs