MediaWatch

Sponsor betaler nyt Ritzau-produkt

Ritzaus Bureau liveblogger fra alle EM-kampene, og en sponsor gør produktet gratis for kunderne. "Ny måde at tænke forretning på," siger Ritzaus nyhedschef.

Ritzaus live blog, der rapporterer fra alle kampene i EM-slutrunden, er gratis for mediekunderne.

Livebloggen som Ritzaus journalister opdaterer løbende under kampene, er blevet indkorporeret del af EM-dækningen på op mod 13 mediesites, heriblandt Fyens.dk, Borsen.dk. 

Men mediehusene betaler ikke for indholdet, for bloggen er sponsoreret af bettingfirmaet YayBet fra Bonnier Gaming Group.

EM-blog'en en test af en ny produkttype for Ritzau.

"At vi på denne måde får sponsoreret et produkt, som vi derefter tilbyder uden beregning til vores mediekunder, er en ny måde at tænke forretningen Ritzau på," siger han til Danske Medier. 

900.000 unikke brugere

Bloggen vurderes at nå omkring 900.000 unikke brugere i løbet af slutrunden. Og da livedækning ofte engagerer brugerne i længere tid og på en mere aktiv måde, har liveblogging været interessant både for Ritzau og for annoncørerne. 

Claus Rademacher, landechef i Danmark for YayBet, siger til Danske Medier, at livebloggen egner sig godt til firmaets kundegruppe og til livebetting.  

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jyllands-Posten skærer millioner af printsider væk, nye tal gør status over tv- og streaming-forbruget, og forskere giver tips til kunstig intelligens i medievirksomheder. Vi gennemgår de saftigste historier på MediaWatch i uge 49 lige her.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs