MediaWatch

Webtrafik: Fynske og Sjællandske vandt på valg

De regionale mediehuse på Fyn og Sjælland fik mest ud af valgmåneden i forhold til at tiltrække nye brugere online.

Online porteføljen hos Fynske Medier og Sjællandske Medier fik det største boost i valgmåneden blandt de regionale mediehuse, viser tal fra FDIM's udgiverliste fra september.

Det klart største mediehus i provinsen målt på online brugere er Fynske Medier P/S, der bl.a. driver fyens.dk og faa.dk. Her vandt man yderligere knap 70.000 brugere i september - og gik fra 640.000 i september sidste år til 709.000 brugere i september 2011. Sjællandske Medier, der har sn.dk som hovedsite, øgede antallet af brugere med knap 28.000 brugere, og længeren sydpå nød Lolland Falsters Folketidende godt af en lille fremgang.

Blandt de jyske mediehuse kapitaliserede Nordjyske Medier mest på den øgede politiske dækning og vandt knap 9000 brugere. Også  Vejle Amts Folkeblad fik en fremgang, til gengæld stod den på mere eller mindre status quo i mediehusene i Herning og Horsens, mens Midtjyske som det eneste tabte brugerterræn i den første efterårsmåned.

- LR

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs