MediaWatch

Stiften i offensiv på web-tv

Århus Stiftstidende er gået i samarbejde med en lokal tv-station om at styrke avisens web-tv.

Århus Stiftstidende går i samarbejde med lokal-tv-stationen Mediehus Aarhus om at lave mere og bedre web-tv på stiften.dk, skriver tvnyt.com.

Det nye partnerskab får premiere midt i valgkampen, hvor de to mediehuse er gået sammen om at sende live fra to valgdueller.

På længere sigt betyder samarbejdet, at Århus Stiftstidende kan give bedre webtv-dækning af lokale begivenheder.

"Vi vil gerne give vore brugere en endnu bedre mulighed for at følge med i byens liv og i de mange begivenheder, der præger Aarhus. Samtidig ligger det os på sinde at bidrage til en øget folkeoplysning og sammenhængskraft i byen, og det kan en øget mediedækning og mere lokal-tv være med til," siger Flemming Hvidtfeldt, chefredaktør på Århus Stiftstidende, ifølge tvnyt.com.

Også Søren Højlund Carlsen, der er chefredaktør og daglig leder på Mediehus Aarhus mener, at samarbejdet kan give lokal-tv-stationen mere eksponering.

I juli havde stiften.dk 81.513 månedlige brugere, ifølge de seneste tal fra FDIM.

- TBH

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs