MediaWatch

Borsen.dk skal ikke lave sponsorjournalistik

Børsens netavis, borsen.dk, indgik tidligere på året en aftale med blandt andre Microsoft om sponsering af en række artikler om cloud computing. Artiklerne har blandt andre været nævnt i det seneste nummer af Journalisten, der satte et kritisk lys på fænomenet sponsorjournalistik.

Børsens netavis, borsen.dk, indgik tidligere på året en aftale med blandt andre Microsoft om sponsering af en række artikler om cloud computing. Artiklerne har blandt andre været nævnt i det seneste nummer af Journalisten, der satte et kritisk lys på fænomenet sponsorjournalistik.

Men der vil ikke komme lignende aftaler om sponsering af artikler om Børsens kerneområder, gør Børsens chefredaktør, Anders Krab-Johansen, klart over for journalisten.dk.

”Folk, der holder Børsen, er meget afhængige af, at de temaer, vi sætter på dagsordenen, og måden, vi dækker emner som politik, finans og økonomi, giver dem det absolut bedste beslutningsgrundlag, for det er tit meget store penge, det handler om. Der må ikke være nogen tvivl om, hvorvidt den journalistik er påvirket af andre interesser,” understreger han.

Men Anders Krab-Johansen vil ikke afvise, at borsen.dk eller Børsen i fremtiden vil lave sponsorjournalistik på nogle af de mere ”bløde” journalistiske områder.

”Der findes områder, hvor det bliver brugt, og det er især i den blødere journalistik. Men der er vi også meget påpasselige,” siger han.

-MS

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs