MediaWatch

Google lancerer online-magasin

Information overload og viral markedsføring er blandt de emner Googles nye online-magasin Think Quarterly behandler i det første nummer, der har titlen 'Think Data'. Magasinet er skrevet af Goggles egne folk samt en række eksterne skribenter fra blandt The Guardian. Det er tænk som et pusterum for den travle erhvervsleder, og er målrettet Googles partnere, men alle er dog velkomne til at læse med på websitet, ifølge Google.

Information overload og viral markedsføring er blandt de emner Googles nye online-magasin Think Quarterly behandler i det første nummer, der har titlen 'Think Data'.

Magasinet er skrevet af Goggles egne folk samt en række eksterne skribenter fra blandt The Guardian.

Det er tænk som et pusterum for den travle erhvervsleder, og er målrettet Googles partnere, men alle er dog velkomne til at læse med på websitet, ifølge Google.

Første udgave af online-magasinet er også udkommet i et mindre printoplag, der er blevet sendt til en række af Googles britiske samarbejdspartnere.

Her vil det desuden være muligt at downloade en PDF-version af bladet, skriver comon.dk.

Goggles Think Quarterly udkommer næste gang til maj.

Google har for nylig meldt om øgede investeringer og ambitinoer for videotjeneste YouTube, men frygten for, at søgegiganten udvikler sig til et medieselskab bekræftes ikke af det nye onlinemagasin, ifølge paidcontent.co.uk. Her beskriver man magasinet som en "brandingøvelse".

-MS
- TBH 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs