MediaWatch

TV 2-app's hentet 1 million gange

TV 2's mange apps har i alt rundet en million downloads - men kun halvdelen er aktive.

Nyhederne, Sporten og TvTid er de mest populære apps fra TV 2, men også event-apps som fodbold-VM, håndbold-VM og Tour de France har været med til at sikre TV 2 en million app-downloads i alt.  

"Ud af en million downloads er der naturligvis også en del passive brugere – det er kun ca. halvdelen af brugerne der reelt er aktive. Men rundingen af dette skarpe hjørne samt de 11 mio. sidevisninger i sidste uge og et næsten ligeså højt antal sidevisninger i de foregående uger er et udtryk for potentialet i dette medie. Enhver tvivl, der måtte være om mobilen som massemedie, må nu definitivt være fjernet," siger Jan Hoffmann, TV 2's mobile manager, i en pressemeddelelse.

Nu oplever TV 2 stigende efterspørgsel efter mobil display-annoncering, sponsorater og mobile indholdssamarbejder og går derfor selv ind i salget ud over at samarbejde med de eksterne salgsagenter Mobnet og Balleby & Grumsen.

"Nogle annoncører efterspørger flere medier ud over TV 2 til dækning af deres annonceringsbehov og efterspørger også ofte hjælp til produktion af bannere og landingpages. De behov løser vi via samarbejdet med Mobnet og Balleby & Grumsen. Men vi oplever også flere annoncører, der gerne vil booke hele ”TV 2-pakken” ét sted, og derfor går vi nu også selv mere aktivt ind i salget, siger Jeppe Munksnæs, business manager på TV 2 i meddelelsen.

TV 2 har netop lanceret en ny app kaldet ”Hutlihut”, der viser information og resultater fra Superligaen og giver mulighed for at vælge klubpræference, kommentere og gætte på kampenes udfald samt angive når man er på stadion.

- TBH

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs