MediaWatch

'Bonderøven' runder 100.000 fans på Facebook

’Bonderøven’ på DR2 har nu samlet 100.000 fans på en Facebook-side, der hylder programmet.

’Bonderøven’ fra DR2 – Frank Erichsen – rundede umiddelbart før jul 100.000 venner på DRs Facebook-gruppe, der knytter sig til programserien.

”Det er jo fantastisk, at selvforsyning har fundet sig en plads i cyberspace. Jeg bruger ikke selv de sociale, digitale medier, men jeg synes, det er fedt, at så mange mennesker bruger bonderøvssiden til at dele oplevelser og erfaringer,” siger Bonderøven selv i en pressemeddelelse.

Det er ikke kun i Danmark, at Bonderøven skaffer sig venner på Facebook. Efterhånden bliver DR-programmet også sendt i Norge, Sverige og Finland. Og også herfra melder interesserede sig til Facebook-gruppen.

DR-strategi
Facebook-fansider som et ekstra krydderi på DR's public service virksomhed er en bevidst strategi fra DR. ’Spise med Price’ er fortsat DR-programmet med flest venner, idet de to herrer har over 163.000, mens ’Mads & Monopolet’ på P3 har over 66.700.

Med vel over 200.000 fans anslås det, at TV 2 Zulus ‘Klovn’ er førende blandt broadcasternes Facebook-aktiviteter. Klovns Facebook side er dog oprettet af en fan, ikke TV 2 selv.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs