MediaWatch

Aller lancerer nyhedsssite med JP

Feminine nyheder. Aller Media og Jyllands-Posten går i dag i luften med nyhedssitet alive.dk, der er målrettet kvinderne.

Aller Media vil nu også ind på nyhedsmarkedet på nettet.

I dag lancerer Aller Media i samarbejde med Jyllands-Posten nyhedssitet alive.dk, der med daglig nyhedsdækning af emner, "der interesserer kvinder" går efter målgruppen af kvinder i alderen 15-45 år - og annoncører, der vil nå dem.

”Aller Media har mere end 100 års erfaring i at skræddersy indhold på print til de kvindelige læsere. Vi håber, at partnerskabet med Jyllands-Posten betyder, at endnu flere danske kvinder får fornøjelse af vores kvalitetsbetonede og ikke mindst målrettede kvindestof,” siger direktør Jesper Ulsø, Aller Media A/S, i en pressemeddelelse.

Direktør Jens Nicolaisen, JP Medier, supplerer:

”Det er et godt partnerskab. JP Medier er førende på aktualitet og nyheder, og får nu via samarbejdet med Aller om alive.dk integreret flere kvinderelaterede artikler i vort univers. Desuden får vi eksponeret nyheder fra vort forbrugersite, fpn.dk, på alive.dk, når det er relevant.”

Selve indholdet på alive.dk bliver leveret af Aller Medias Newsdesk, mens annoncesalget bliver varetaget af Jyllands-Posten, fremgår det af meddelelsen.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs