MediaWatch

Connery.dk slår etablerede mediehuse

Connery.dk - et socialt netværk for drengerøve - klarer sig bedre på nettet end konkurrenter som M!, FHM og Euroman, viser den seneste måling fra FDIM. 

Connery.dk - et socialt netværk for mænd - klarer sig bedre på nettet end konkurrenter som M!, FHM og Euroman, viser den seneste måling fra FDIM.

På den seneste officielle trafikliste fra Foreningen af Danske internetmedier (FDim) ligger Connery.dk nummer 81 med næsten dobbelt så mange besøgende, om måneden, som nærmeste direkte konkurrent M! (mmm.dk), der lander som nummer 110.

"Vi arbejder utroligt meget med vores indhold, og forsøger dagligt, at arbejde for vores målgruppe. På den måde rammer vi præcist og effektivt." siger direktør Jakob Neua Nørgaard i en pressemeddelelse.

Connery.dk er et onlinemagasin, som henvender sig til mænd, primært i alderen 15-35 år. Det handler om livet som mand, biler, gadgets, tøjmode og piger.

Jakob Neua Nørgaard mener, at annoncørerne stadig undervurderer annoncemarkedet for online-mandemagasiner.

"På Connery.dk har vi arbejdet meget for at kunne tilbyde noget unikt til de annoncører, som typisk køber en helside i et trykt magasin. Derfor har vi udviklet et stort unikt "helside" annonceformat, som er skræddersyet til branding kampagner og findes på alle vores sider – så det må snart være på tide, at traditionen for print udfordres til fordel for en online strategi," udtaler han.

Det er første måned Connery.dk er målt på FDIM listen.

Connery.dk var et af de første onlinemagasiner for mænd i Danmark og blev startet d. 26. januar 2000.

I dag drives Connery.dk af DotGEIL Media ApS, som også ejer Aniston.dk (Online magasin for piger) og ComputerGEIL.dk (IT, gadgets og elektronik) mfl. |NP|

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs