MediaWatch

Reklame på sociale netværk er fremtiden

Skal man have succes med reklame på nettet, så går vejen gennem en mere personlig tilgang til reklame.

Skal man have succes med reklame på nettet, så går vejen gennem en mere personlig tilgang til reklame.

Christian Strand, der er Group Interactive Director hos Initiative Universal Media, IUM, mener således, at søgemaskinemarketing og reklame på sociale netværk som Arto, Facebook og dkbn er fremtiden.

"Det er et område, der vækster ekstremt meget i øjeblikket," siger Christian Strand til Berlingske Tidende.

Det er især bannerreklamer, der ikke længere fænger.

"På de sociale netværkstjenester handler det om måden, man som annoncør er til stede. Brugerne er ret immune over for traditionelle reklamebannere, fordi de har et andet mål med være på netværkssiderne, end når de går ind på eksempelvis nyhedssiderne," siger direktør i Omnicom Media, OMC, Frank Aagaard. |NP|

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs