MediaWatch

UK: Nettet går forbi tv i 2009

Internetannonceringen i Storbritannien vil overstige annonceringen på tv allerede i 2009, forudser mediebureauet Group M ifølge MediaGuardian.

Internetannonceringen i Storbritannien vil overstige annonceringen på tv allerede i 2009, forudser mediebureauet Group M ifølge MediaGuardian.

I Sverige vil skiftet ske allerede i år. Tidligere har mediebureauet Carat over for MediaWatch forudsagt, at også i Danmark vil 2008 blive året, hvor onlineannonceringen går forbi tv. I Danmark er tv imidlertid ikke som i UK den bedst indtjenende mediegruppe. Den plads sidder dagbladene fortsat på.

I slutningen af 2008 vil internettet ifølge Group M sluge 24,8 pct. af den samlede annonceomsætning i UK, mens tv lige præcis holder skansen med 26 pct. Men den høje vækst online medfører, at nettet buldrer forbi året efter.

I 2008 melder Group M om en internetvækst på 30,8 pct. mod en tv-stigning på kun en enkelt procent. I faktiske tal lander nettet på 3,4 mia. pund mod tvs 3,56 mia. pund.

 

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere