MediaWatch

2008: Alle medier skal i tv-branchen

Alle medier, der er online, skal i 2008 også lære at se sig selv som tv-aktører, eller rettere som video- og audio leverandører.

Alle medier, der er online, skal i 2008 også lære at se sig selv som tv-aktører, eller rettere som video- og audio leverandører.

Det skriver medieanalytiker Per Fanefjord Laursen i en kommentar på MediaWatch.

Online video er billigt, dynamisk medieindhold, og onlineklip er en form, mange finder mere anvendeligt på nettet, frem for flow tv.

Relevant online videoindhold skaber tiltrækning og øger medieforbruget på et site. Det leder til mere tv-sening for broadcastere - ikke mindre.

Online video åbner også interessante muligheder for tv- annoncering. Det kan være som pre-roll, mid-roll, Overlays - og hvad formaterne ellers hedder - bragt i underholdningsklip.

Danmark er et par trin bagud, men det betyder plads til vækst. Initiative Universal har lige afsluttet en dansk analyse af kendskabet til web-tv. Kendskabet er pænt, idet 42 procent har kendskab til det, mens 18 procent af de adspurgte oplyser, at de ser web-tv månedligt.

Nu ventes hele mediemarkedet for alvor at træde ind i video- og audiobranchen.

Læs kommentaren Alle skal lave tv

 

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere