Produktionsselskab laver afdeling for kunstig intelligens

Selskabet håber bl.a. på at kunne spare penge på nogle produktioner, skriver mediet Markedsføring.
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Produktionsselskabet Fern har åbnet en ny afdeling, der er dedikeret til ar arbejde med kunstig intelligens, AI, skriver mediet Markedsføring

Afdelingen kommer til at specialisere sig i at skabe fotorealistiske resultater med kunstig intelligens, og selskabet håber at kunne bruge teknologien til at spare penge på visse produktioner, skille sig ud fra konkurrenterne og være med til at præge debatten på området, skriver mediet. 

“Med kunstig intelligens kan vi skabe billeder, der ligner, de er taget i Sahara, ved for eksempel at fotografere en person i et studie og derefter bearbejde det i AI. Det giver store økonomiske samt klima- og miljømæssige besparelser,” siger Jeppe Kolstrup, der er medstifter og direktør i Fern, til Markedsføring.

Selskabet har udarbejdet en række etiske retningslinjer vedrørende brug af kunstig intelligens, som bl.a. omfatter, at billederne tydeligt skal deklareres som skabt ved hjælp af kunstig intelligens. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Søren Søndergaard er en af kritikerne fra oppositionen af, at der ikke er indledt brede forhandlinger af en medieaftale endnu. | Foto: Jens Dresling

Briefing: Ugen i mediebranchen